Босна и Херцеговина је суверена држава, а Република Српска то није
Уред високог представника је поново у позицији када мора подсјетити највише нивое РС власти о природи статуса Републике Српске као ентитета, у складу са Дејтонским мировним споразумом. Дејтонски мировни споразум осигурава одређене гаранције Републици Српској, под увјетом да РС призна суверенитет државе Босне и Херцеговине – а не супротно.
Међутим, уред премијера Републике Срспке је одабрао да критикује овоседмичну посјету предсједавајућег Вијећа министара Бриселу. Гдин Микеревић се често позива на Дејтонски устав. У члану III, 1, који дефинира послове који су обавеза државних институција БиХ, стоји да је вањска политика обавеза државе. Она није обавеза ентитета.
У данашњој штампи, замјеник предсједавајућег Вијећа народа РС алудира на «суверенитет Републике Српске». Термин «суверенитет» је, по дефиницији, намјењен сувереним државама, а не ентитетима. Босна и Херцеговина је суверена држава. Ентитети то нису. РС то мора признати и престати се понашати као држава а не као ентитет.
Неки појединци и институције имају тенденције да одмажу бирајући оне тачке у Дејтонском мировном споразуму које њима одговарају. Дејтон није мени «а ла царте». То је споразум који се мора узети у потпуности и признат у потпуности.
Они који објављују такве изјаве подривају репутацију ове земље у свијету, и то у вријеме које је најважније за Босну и Херцеговину, као државу која се на путу ка чланству у еуро-атлантским институцијама.
Вијеће министара данас разматра кључне законе
Данас ће Вијеће министара разматрати два кључна пакета закона. Оба ова пакета закона имају за циљ да се БиХ покрене. Измјене и допуне а Закон о државној служби ће помоћи да се убрза Процесс запошљавања државних службеника, а који проводи Агенција за државну управу; као и да се позабави недостацима који су доши до изражаја током примјене овог Закона.
Ове измјене и допуне су дио Владиног Заједничког акционог плана, чији је задатак да се у потпуности операционализују државна министарства и Вијеће министара. Ниво запошљавања у министарствима је неадекватан, што има негативан утицај на способност босанскохерцеговачке владе да ефикасно ради и проведе бројне реформе које је предузела.
Рјешавање овог питања значи дати властима способност која је потребна за пружање бољих услуга грађанима. ОХР апелује на усвајање, те након тога и проведбу ових амандмана, који представљају важан корак према стварању учинковитије државне службе у БиХ.
Закон о жељезницама ће успоставити Регулаторни одбор жељезница при Министарству за промет и комуникације БиХ. Овај Одбор ће у догледно вријеме постати регулаторно тијело, те тијело надлежно за издавање и опозивање лиценци, цертификата о сигурности и дозвола.
Успостављање јединственог регулаторног тијела, независног од жељезничких оператера и управитеља инфраструктуром је захтјев Европске уније.
Овај Закон ће обезбиједити Босни и Херцеговини основну легислативу потебну како би се ревитализовао жељезнички промет. Ово је предуслов економског опоравка, јер предузећа попут БиХ Стеел и других потенцијално великих послодаваца не могу да се шире и стварају нова радна мјеста уколико не постоји жељезничка мрежа која њихове производе може довести на тржиште.
Први замјеник високог представника у посјети Тузли
Први замјеник високог представника Доналд Хаyс боравиће сутра у Тузли гдје ће се сусрести са представницима локалних заједница у регији. Разговор ће бити фокусиран на улогу општина и услуге које пружају грађанима. Амбасадор Хаyс ће се састати са представницима Центра за цивилне иницијативе, невладином организацијом која ради на питањима у вези са локалном самоуправом. На састанцима ће бити ријечи и о неодрживом трошку управе у БиХ. Јавно трошење тренутно прогута више од пола БДП-а.
Прошле седмице у Бриселу, Вијеће за проведбу мира је позвало државне и ентитетске власти да започну рјешавати ово питање.
У 15:00 сати, први замјеник високог представника ће учествовати уживо у програму Камелеон радија, гдје ће истаћи закључке ове посјете.