Користећи се овлаштењима која су Високом представнику дата у члану V Анекса 10. (Споразум о имплементацији цивилног дијела Мировног уговора) Општег оквирног споразума за мир у Босни и Херцеговини, према којем је Високи представник коначни ауторитет у земљи за тумачење горе наведеног Споразума о имплементацији цивилног дијела Мировног уговора; и посебно узевши у обзир члан II 1. (д) истог Споразума према којем Високи представник “помаже, када оцијени да је то неопходно, у рјешавању свих проблема који се појаве у вези са имплементацијом цивилног дијела Мировног уговора”;
Позивајући се на став XI. 2 Закључака са Конференције за имплементацију мира одржане у Бону 9. и 10. децембра 1997. године, у којем је Савјет за имплементацију мира поздравио намјеру Високог представника да искористи свој коначни ауторитет у земљи у вези са тумачењем Споразума о имплементацији цивилног дијела Мировног уговора, како би помогао у изналажењу рјешења за проблеме у складу са горе наведеним “доношењем обавезујућих одлука, када оцијени да је то неопходно”, о одређеним питањима, укључујући и (према тачки (ц) става XI.2) “мјере којима се обезбјеђује имплементација Мировног споразума на цијелој територији Босне и Херцеговине и њених ентитета”;
С обзиромна став 12. 1 Декларације Савјета за имплементацију мира са састанка одржаног у Мадриду 15. и 16. децембра 1998. године у којем је јасно речено да Савјет сматра да је успостава правне државе, у коју сви грађани имају повјерења, предуслов за трајни мир те за самоодрживу економију која може да привуче и задржи и стране и домаће улагаче;
С обзиром и на став 3. Анекса II (Владавина закона и људска права) поменуте Декларације према којем успостава судских институција на државном нивоу, које задовољавају Уставом утврђену потребу за процесуирањем кривичних дјела која су починили јавни званичници Босне и Херцеговине у току обављања службене дужности, као и управних и изборних питања, представља предуслов за успоставу владавине права у Босни и Херцеговини;
Позивајући се на Декларацију Савјета за имплементацију мира, са састанка одржаног у Бриселу 23. и 24. маја 2000. године, и Анекс исте, у складу са којима је усвајање Закона о Суду Босне и Херцеговине предвиђено до септембра 2000. године;
Имајући на уму оснажену стратегију реформе правосуђа у циљу јачања напора за успоставу владавине права у Босни и Херцеговини током 2002./2003. године коју је подржао Управни одбор Савјета за имплементацију мира на састанку одржаном 28. фебруара 2002. године, и констатујући да је поменута стратегија осмишљена као одговор на захтјеве органа власти у Босни и Херцеговини за одлучнијим ангажманом међународне заједнице по питању привредног криминала, корупције и проблема са којима се суочава правосудни систем;
Констатујући такође и чињеницу да се у коминикеу који је Управни одбор Савјета за имплементацију мира донио у Сарајеву 31. јула 2002. године наводи да Одбор поздравља оснивање посебних вијећа Суда Босне и Херцеговине и подржава приједлог Високог представника да укључи домаће и међународне судије и тужиоце у састав посебних вијећа/одјела за организовани криминал, привредни криминал и корупцију у склопу Суда Босне и Херцеговине и Тужилаштва Босне и Херцеговине ;
Имајући на уму да криминал и даље угрожава демократска, економска, фискална, тржишна и друга социјална права и интересе грађана Босне и Херцеговине, те да ће оснивање посебних вијећа за организовани криминал, привредни криминал и корупцију у склопу претходно поменутог Суда Босне и Херцеговине и Посебног одјела Тужилаштва Босне и Херцеговине дати допринос одлучној и ефикасној борби против криминала у Босни и Херцеговини;
Увјерен да је за Босну и Херцеговину од суштинског значаја да се осигура јачање и поштивање владавине права како би се створила основа за привредни раст и страна улагања;
Имајући стога на уму како хитност тако и потребу да се успоставе посебна вијећа и Посебни одјел за организовани криминал, привредни криминал и корупцију у склопу Суда Босне и Херцеговине и Тужилаштва Босне и Херцеговине, те да се именују међународне судије и тужиоци у Суд Босне и Херцеговине и Тужилаштво Босне и Херцеговине, те из свих горе наведених разлога,
Високи представник овим доноси сљедећу:
О Д Л У К У
о именовању међународног судије у Суд Босне и Херцеговине
1. У складу са измијењеним и допуњеним чланом 65. став 1. Закона о Суду Босне и Херцеговине “Службени гласник Босне и Херцеговине”, 29/00, 24/02, 3/03, 37/03, 4/4 и 9/04 (у даљем тексту: Закон), доле наведено лице се овом Одлуком именује на функцију међународног судије у Посебном вијећу за организовани криминал, привредни криминал и корупцију у склопу и Кривичног одјела и Апелационог одјела Суда Босне и Херцеговине:
Роберт Г. Улрих
2. Међународни судија се у првом мандату именује на период од двије године, а може се поновно именовати у складу са Законом. У случају подношења оставке или спријечености међународног судије или тужиоца да на свом положају остане до истека мандата, Високи представник ће именовати друго лице које ће на тој функцији остати до краја тог мандата.
3. Именовање обављено у складу са овом Одлуком ступа на снагу 22. јуна 2004. године.
4. Ова Одлука ступа на снагу одмах и објављује се одмах у “Службеном гласнику Босне и Херцеговине”.
Сарајево, 22. јуна 2004. год. Педи ЕшдаунВисоки представник