Koristeći se ovlastima povjerenima Visokome predstavniku člankom V Dodatka 10. (Sporazum o civilnoj provedbi Mirovnog ugovora) Općeg okvirnog sporazuma za mir u Bosni i Hercegovini, po kojemu je Visoki predstavnik konačna vlast u zemlji glede tumačenja toga Sporazuma o civilnoj provedbi Mirovnog ugovora, i posebice uzimajući u obzir članak II, 1., d. toga Sporazuma, po kojemu Visoki predstavnik “pruža pomoć, kada to ocijeni prijeko potrebnim, u pronalaženju rješenja za sve poteškoće u svezi provedbe civilnoga dijela Mirovnog ugovora”;
Pozivajući se na stavak XI, 2. Zaključaka Vijeća za provedbu mira koje se sastalo u Bonnu 9. i 10. prosinca 1997. godine, u kojem je Vijeće za provedbu mira pozdravilo nakanu Visokoga predstavnika da uporabi svoju konačnu vlast u zemlji glede tumačenja Sporazuma o civilnoj provedbi Mirovnog ugovora, kako bi olakašao rješavanje bilo koje takve poteškoće “donošenjem obvezujućih odluka, kada procijeni da je to prijeko potrebno” o određenim pitanjima, uključujući (sukladno točki c. stavka XI, 2) i “mjere radi osiguranja provedbe Mirovnoga sporazuma na cijelom području Bosne i Hercegovine i njenih entiteta”;
Obzirom na stavak 12. 1. Deklaracije Vijeća za provedbu mira sa sastanka u Madridu 15. i 16. prosinca 1998. godine, koji je jasno iskazao da to Vijeće smatra uspostavu pravne države, kojoj bi svi građani vjerovali, preduvjetom dugotrajnog mira i samoodrživog gospodarstva sposobnoga privući i zadržati međunarodne i domaće ulagatelje;
Obzirom ina točku 3. Dodatka II (Pravna država i ljudska prava) te Deklaracije, po kojoj uspostava na državnoj razini pravosudnih ustanova koje bi zadovoljile utvrđenu ustavnu potrebu za postupanjem u predmetima kaznenih djela čiji su počinitelji javni dužnosnici Bosne i Hercegovine tijekom obavljanja svojih dužnosti, te u upravnim i izbornim predmetima, jest preduvjet uspostave pravne države u Bosni i Hercegovini;
Imajući na umu ponovno osnaženu strategiju reforme pravosuđa, kako bi se pojačali napori u uspostavi pravne države u Bosni i Hercegovini tijekom 2002/2003. godine, koju je podržao Upravni odbor Vijeća za provedbu mira 28. veljače 2002. godine i ustvrdivši da je takva strategija osmišljena kao odgovor na pozive vlasti Bosne i Hercegovine za odlučnijim djelovanjem međunarodne zajednice u rješavanju problema kriminaliteta u gospodarstvu, korupcije i problema prisutnih u temeljima pravosudnog sustava;
Uzimajući u obzir činjenicu da je Upravni odbor Vijeća za provedbu mira 7. svibnja 2002. godine u Sarajevu pozvao vlasti Bosne i Hercegovine da osiguraju brzu uspostavu Suda Bosne i Hercegovine, podsjećajući ih da je potrebno da Prizivni odjel Suda započne s radom kako bi donosio odluke u svezi izbornih priziva te apelirajući na vlasti da odmah pronađu održivo rješenje za problem smještaja Suda;
Uzimajući nadalje u obzir činjenicu da je u priopćenju izdatom u Sarajevu 31. srpnja 2002. godine Upravni odbor Vijeća za provedbu mira naveo kako Odbor pozdravlja osnivanje Posebnih vijeća i podržava prijedlog Visokog predstavnika da u sastav Suda Bosne i Hercegovine i Tužiteljstva Bosne i Hercegovine uključi domaće i međunarodne suce i tužitelje kroz Posebno vijeće ili odjel za organizirani i gospodarski kriminal te korupciju;
Imajući na umu da kriminalne djelatnosti i dalje ugrožavaju gospodarska, fiskalna, tržišna i druga socijalna prava i interese građana Bosne i Hercegovine, te da će osnivanje Posebnog vijeća za organizirani i gospodarski kriminal te korupciju pri Sudu Bosne i Hercegovine unaprijediti odlučnu borbu protiv kriminala u Bosni i Hercegovini;
Uvjeren u životno značenje koje za Bosnu i Hercegovinu ima nastojanje jačanja i provedbe pravne države, kako bi se stvorio temelj gospodarskog rasta i inozemnih ulaganja; iz svih tih razloga
Visoki predstavnik ovime donosi sljedeću
ODLUKU
kojom se proglašava Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o Sudu Bosne i Hercegovine
Narečeni zakon koji se nalazi u privitku ove Odluke kao njen sastavni stupa na snagu kao zakon Bosne i Hercegovine na dan predviđen u članku 3. zakona, na privremenoj osnovi sve dok ga Parlamentarna skupština Bosne i Hercegovine ne usvoji u istom obliku, bez izmjena i dopuna i bez pridodanih uvjeta.
Ova odluka stupa na snagu odmah te se odmah objavljuje u “Službenom glasniku Bosne i Hercegovine”.
Sarajevo, 6. veljače 2003. Paddy AshdownVisoki predstavnik
ZAKON O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SUDU BOSNE I HERCEGOVINE
Zakon o Sudu Bosne i Hercegovine (Službeni glasnik Bosne i Hercegovine, broj 29/00, 16/02, 24/02, 3/03, 37/03) izmijenjen člankom 73. Zakona o Visokom sudskom i tužilačkom vijeću Bosne i Hercegovine (Službeni glasnik Bosne i Hercegovine, broj 15/02) se mijenja na sljedeći način.
Članak 1.
Stavak 2 članka 24. se briše.
Dosadašnji stavci 3 i 4 postaju stavci 2 i 3.
Članak 2.
Iza stavka 1 članka 65. dodaju se stavci 2, 3 i 4 koji glase:
“2. Međunarodni sudac Posebnih vijeća može biti sudac za prethodni postupak, sudac za prethodno saslušanje ili sudac pojedinac u slučajevima koje se odnose na organizirani kriminal, privredni kriminal i korupciju.
3. Međunarodni sudac Posebnih vijeća može biti sudac u vijeću iz članka 24 (6) Zakona o krivičnom postupku Bosne i Hercegovine, uključujući vijeće iz članka 16. Zakona o zaštiti svjedoka pod prijetnjom i ugroženih svjedoka Bosne i Hercegovine, u slučajevima koje se odnose na organizirani kriminal, privredni kriminal i korupciju.
4. Međunarodni sudac Posebnih vijeća neće sudjelovati u radu bilo kojeg vijeća Kaznenog i Administrativnog odjela osim onih utvrđenih u prethodnim stavcima.”
Dosadašnji stavci 2 i 3 postaju stavci 5 i 6.
Članak 3.
Ovaj zakon stupa na snagu 06. veljače 2004. godine i objavljuje se u Službenom glasniku Bosne i Hercegovine.