Iskustvo u privatizaciji javnih poduzeća u Brčko Distriktu BiH je pokazalo da se ne mogu sva poduzeća koje je Brčko Distrikt naslijedio prodati u stanju u kojem se trenutačno nalaze. Da bi se što je moguće više sačuvala komercijalna vrijednost takvih poduzeća, bolje je da se poduzeća restruktuiraju nego da se potpuno likvidiraju.
Jedan od najtežih slučajeva je javno transportno poduzeće „Laser” koje je imalo dobru reputaciju prije rata. Jedanaest godina rata i lošeg upravljanja je uništilo ODP „Laser”. U studenom 2002. godine Distrikt je objavio javni tender za prodaju „Lasera” i nijedan ponuđač se nije javio na tender. Većina radnika ovog poduzeća nema posla, ne prima plaću i treba naći novi posao. Gubici i dugovanja poduzeća se svakodnevno uvećavaju.
OHR i Vlada Distrikta rade na iznalaženju načina da se zaustavi propadanje javne imovine i da se spasi što je moguće više imovine poduzeća. Analiza koju je Vlada nedavno izradila pokazuje da se jedino hitnim restruktuiranjem poduzeća može okončati ova agonija. Stoga su gradonačelnik Siniša Kisić i supervizor za Brčko, Henry Clarke, dogovorili niz mjera koje će se pararelno poduzeti. Ovim će Distrikt biti u mogućnosti da generalno restruktuira poduzeća, da riješi konkretan problem „Lasera” i da obezbijedi pouzdan i efikasan javni prijevoz u Distriktu.
Danas je supervizor Clarke izdao nalog kojim se odobrava restruktuiranje javnih poduzeća koja se ne mogu uspješno prodati putem tendera ili javne dražbe. Restruktuiranje može da podrazumijeva statusne i organizacione promjene, poravnanje dugova, kao i druge promjene koje će omogućiti privatizaciju preostalog dijela imovine poduzeća. Ured za privatizaciju Brčko Distrikta će donijeti propise o implementaciji naloga, a propisima će biti uzeti u obzir interesi povjerilaca.
Gradonačelnik Kisić će zamijeniti postojeće rukovodstvo „Lasera”. Novo rukovodstvo će zajedno sa Uredom za privatizaciju raditi na iznalaženju najboljih opcija za restruktuiranje poduzeća.
Vlada Brčko Distrikta i OHR zajedno rade na izradi Zakona o javnom prijevozu Brčko Distrikta s namjerom da zakon uđe u skupštinsku proceduru za nekoliko tjedana. Sistem javnog prijevoza mora odgovarati potrebama građana, a ne može biti osmišljen tako da odgovara potrebama jednog neuspješnog poduzeća.