Koristeći se ovlastima koja su mi data člankom V Aneksa 10 (Sporazum o civilnoj provedbi Mirovnog ugovora) Općeg okvirnog sporazuma za mir u Bosni i Hercegovini, prema kojem je visoki predstavnik konačni autoritet u zemlji u pogledu tumačenja pomenutog Sporazuma o civilnoj provedbi Mirovnog ugovora; i posebno uzevši u obzir članak II. 1. (d) gore navedenog Sporazuma, prema kojem visoki predstavnik “pruža pomoć, kada to ocijeni neophodnim, u iznalaženju rješenja za sve probleme koji se pojave u vezi sa civilnom provedbom”;
Pozivajući se na stavak XI. 2. Zaključaka Konferencije za provedbu mira održane u Bonu 9. i 10. prosinca 1997. godine, u kojem je Vijeće za provedbu mira pozdravilo namjeru visokog predstavnika da iskoristi svoj konačni autoritet u zemlji u pogledu tumačenja Sporazuma o civilnoj provedbi Mirovnog ugovora kako bi pomogao u iznalaženju rješenja za probleme, kako je prethodno rečeno, “donošenjem obvezujućih odluka, kada to bude smatrao neophodnim”, u svezi sa određenim pitanjima, uključujući (u skladu sa točkom (c) ovog stavka) i “mjere u svrhu osiguranja provedbe Mirovnog sporazuma na čitavoj teritoriji Bosne i Hercegovine i njenih entiteta”;
Uvjeren u vitalni značaj koji za Bosnu i Hercegovinu ima nastojanje da se ojača i slijedi vladavina zakona kako bi se stvorila osnova za privredni rast i strane investicije;
Imajući u vidu Kominike Upravnog odbora Vijeća za provedbu mira od 2. i 3. prosinca 2004. godine u kojem je Upravni odbor izrazio svoju punu podršku radu domaćih i međunarodnih sudaca i tužitelja u Bosni i Hercegovini, i naglašavajući da efikasno provođenje pravde, kao jedan od ključnih osnova poslijeratnog oporavka Bosne i Hercegovine, zavisi od funkcionalnog i adekvatno nagrađenog pravosuđa;
Uzimajući u obzir da Upravni odbor “potpuno podržava hitnu potrebu za revizijom plaća u pravosuđu kako bi se osigurala odgovarajuća raspodjela sredstava, te omogućio efikasan rad pravosudnog sistema”;
Uočavajući potrebu da se zaustavi dalje povećanje plaća za tužitelje do stupanja na snagu novog zakona kojim će se regulirati ove plaće,
Uzevši u obzir i razmotrivši sve navedeno, donosim sljedeću
ODLUKU
kojom se donosi Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o tužiteljstvima Republike Srpske
(“Službeni glasnik Republike Srpske”, br. 55/02 i 85/03)
koji se nalazi u prilogu Odluke i čini njen sastavni dio.
Ovaj zakon se objavljuje na službenoj web-stranici Ureda visokog predstavnika i stupa na snagu odmah kao zakon Republike Srpske, na privremenoj osnovi, sve dok ga Narodna skupština Republike Srpske ne usvoji u odgovarajućem obliku, bez izmjena i dopuna i bez dodatnih uvjeta. Ova odluka stupa na snagu odmah i objavljuje se bez odlaganja u “Službenom glasniku Republike Srpske”.
Sarajevo , 13. prosinca 2004. Paddy Ashdown Visoki predstavnik
ZAKON O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O TUŽITELJSTVIMA REPUBLIKE SRPSKE
Članak 1.
U Zakonu o tužiteljstvima Republike Srpske (“Službeni glasnik Republike Srpske”, br. 55/02 i 85/03), članak 42. se mijenja kako slijedi:
“Osnovna stopa za izračunavanje plaće glavnog tužitelja, zamjenika glavnog tužitelja i tužitelja je jednaka iznosu tri prosječne neto plaće uposlenika u Republici Srpskoj za mjesec studeni 2004. godine.”
Članak 2.
Ovaj zakon stupa na snagu odmah i odmah se objavljuje.