Koristeći se ovlaštenjima koja su visokom predstavniku data u članu V Aneksa 10 (Sporazum o implementaciji civilnog dijela Mirovnog ugovora) Općeg okvirnog sporazuma za mir u Bosni i Hercegovini, prema kojem je visoki predstavnik konačni autoritet u zemlji za tumačenje gore navedenog Sporazuma o implementaciji civilnog dijela Mirovnog ugovora; i posebno uzevši u obzir član II 1. (d) istog Sporazuma prema kojem visoki predstavnik “pomaže, kada ocijeni da je to neophodno, u rješavanju svih problema koji se pojave u vezi sa implementacijom civilnog dijela Mirovnog ugovora”;
Pozivajući se na stav XI.2 Zaključaka sa Konferencije za implementaciju mira održane u Bonu 9. i 10. decembra 1997. godine, u kojem je Vijeće za implementaciju mira pozdravilo namjeru visokog predstavnika da iskoristi svoj konačni autoritet u zemlji u vezi sa tumačenjem Sporazuma o implementaciji civilnog dijela Mirovnog ugovora, kako bi pomogao u iznalaženju rješenja za probleme u skladu sa gore navedenim “donošenjem obavezujućih odluka, kada ocijeni da je to neophodno”, o određenim pitanjima, uključujući i (prema tački (c) stava XI.2) “mjere kojima se osigurava implementacija Mirovnog sporazuma na cijeloj teritoriji Bosne i Hercegovine i njenih entiteta”;
Pozivajući se takođe na Deklaraciju Vijeća za implementaciju mira iz decembra 1998. godine u kojoj je Vijeće ukazalo na to da uspostava vladavine zakona u koju će svi građani imati povjerenje predstavalja preduvjet za trajni mir i samoodrživu privredu, što će omogućiti privlačenje i zadržavanje stranih i domaćih investitora;
Ukazujući naDeklaraciju Vijeća za implementaciju mira od maja 2000. godine, u kojoj je istaknuto da su “demokratska i odgovorna policija i nezavisno pravosuđe preduvjeti za vladavinu zakona i punu zaštitu ljudskih prava”;
Uzimajući u obzir upute koje je dao Upravni odbor Vijeća za implementaciju mira u februaru 2002. godine, prema kojim se traži nastavak ulaganja napora u jačanje vladavine zakona u Bosni i Hercegovini;
Imajući u vidu kominike Upravnog odbora Vijeća za implementaciju mira od 11. decembra 2003. godine u kojem je Upravni odbor, između ostalog, pozdravio namjeru visokog predstavnika da usmjeri napore na pružanje pomoći bh. vlastima u nastojanju da osiguraju uspješan rad institucija na državnom nivou, te takođe pozdravio namjeru da se napori usmjere na poboljšanje učinkovitosti policije u Bosni i Hercegovini, u tijesnoj saradnji sa misijom EUPM-a;
Vodeći računa da je u septembru 2004. godine Upravni odbor Vijeća za implementaciju mira naglasio je značaj izgradnje i jačanja domaćih kapaciteta u svim institucijama za vladavinu zakona u Bosni i Hercegovini, uključujući policiju, sudstvo i tužilaštva kako bi se osiguralo da ove institucije budu u potpunosti spremne i sposobne za borbu protiv organiziranog kriminala i drugih težih krivičnih djela;
Shvatajući da službenici za provedbu zakona mogu uživati povjerenje građana kojima služe samo ako su dio strukture koja od njih zahtijeva najviše nivoe efikasnosti i stručnosti u radu;
Imajući na umu da je Parlamentarna skupština Bosne i Hercegovine usvojila Zakon o policijskim službenicima (u daljem tekstu: Zakon) koji ima za cilj da osigura, između ostalog, da policijski službenici koji rade u policijskim organima Bosne i Hercegovine zadovoljavaju visoke profesionalne standarde;
Vodeći računa o potrebi da na radnim mjestima u policijskim organima Bosne i Hercegovine budu osobe koje zadovoljavaju najviše profesionalne standarde;
Imajući na umu sve ove razloge, visoki predstavnik donosi sljedeću
ODLUKU
o donošenju Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o policijskim službenicima
Bosne i Hercegovine
(«Službeni glasnik Bosne i Hercegovine», br. 27/04, 63/04)
koji se nalazi u prilogu Odluke i čini njen sastavni dio.
Navedeni Zakon se objavljuje na službenoj internet stranici Ureda visokog predstavnika i stupa na snagu odmah kao zakon Bosne i Hercegovine, na privremenoj osnovi, sve dok ga Parlamentarna skupština Bosne i Hercegovine ne usvoji u istom obliku, bez izmjena i dopuna i bez dodatnih uvjeta.
Ova odluka stupa na snagu odmah i odmah se objavljuje u «Službenom glasniku Bosne i Hercegovine».
Sarajevo, 23 decembar 2005. Paddy Ashdown
Visoki predstavnik
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o policijskim službenicima Bosne i Hercegovine
Član 1.
U Zakonu o policijskim službenicima Bosne i Hercegovine («Službeni glasnik Bosne i Hercegovine», br. 27/04, 63/04), član 126. se mijenja i glasi:
«Član 126.
Dodjela činova
(1) Policijskim službenicima koji su na dan stupanja na snagu ovog zakona zaposlenici policijskog organa dodjeljuje se čin u skladu s odredbama ovog člana.
(2) Uslovi za dodjelu čina su sljedeći:
a) godine policijskog radnog iskustva koje su propisane članom 76. ovog zakona kao uslov za unapređenje u navedeni čin;
b) prethodna radna mjesta;
c) godine rada na trenutnom radnom mjestu;
d) obrazovanje propisano ovim zakonom za navedeni čin;
e) disciplinska evidencija.
(3) U smislu ovog člana, «policijsko radno iskustvo» podrazumijeva efektivno radno iskustvo stečeno u svojstvu osobe ovlaštene da primjenjuje policijske ovlasti i da postupa kao ovlaštena službena osoba prema zakonima o krivičnom postupku koji su na snazi u Bosni i Hercegovini ili prema zakonima koji su bili u primjeni prije stupanja na snagu tih zakona, što isključuje radno iskustvo stečeno u svojstvu osobe koja nije bila ovlaštena da primjenjuje policijske ovlasti, već je samo obavljala određene poslove i zadatke koji mogu biti vezani za policijske aktivnosti.
(4) Radno iskustvo policijskog službenika sa VI. i VII . stepenom školske spreme uzima se u obzir od dana završetka obrazovanja.
(5) Postupak dodjele činova iz ovog člana će se detaljnije urediti podzakonskim aktom iz stava 5. člana 69. ovog zakona.»
Član 2.
Ovaj zakon stupa na snagu odmah i odmah se objavljuje.